Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

donderdag 16 februari 2012

Taartjes, goede doelen en social media

Taartjes én cupcakes bakken en decoreren is mijn hobby. Goede doelen steunen geeft me een goed gevoel! Ik begon ooit met Hyves en inmiddels heb ik ook een twitteraccount (2 zelfs... 1 onder CAKES&joy en 1 onder mijn eigen naam) en een FaceBookpagina voor CAKES&joy. En ik word er steeds handiger mee (-: De FaceBookpagina van CAKES&joy is gekoppeld aan het twitteraccount. Daar hou ik van! Lekker efficiënt. Ik meld iets op de FaceBookpagina en tegelijk komt het op de twitter. Daardoor ben ik wel iets minder gebruik gaan maken van Hyves. Al plaats ik daar wel nog steeds de foto's van mijn creaties.
Inmiddels heb ik vooral op twitter een leuk netwerkje opgebouwd met nog meer taartenbaksters. Professionele en hobbybaksters zoals ik. Het heeft wel iets, vind ik persoonlijk. Ook volg ik graag de goede doelen die ik belangrijk vind. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld afgelopen jaar dat er bij ons in de buurt een Walk4Brains werd gehouden. Met z'n allen wandelen om geld in te zamelen voor de Stichting STOPhersentumoren Contact gezocht met de mama van Jop, wat het leek me zo mooi om dit met een club mensen ter nagedachtenis aan Jop te doen. Het werd een succes! Onder de naam JopisTop haalden we € 4.379,- op.
Gisteravond zag ik een tweet voorbij komen, je kan verjaardagskaarten kopen, de opbrengst gaat volledig naar de StichtingSTOPhersentumoren. De verjaardagskaarten zijn getekend door kinderen van een basisschool. Een setje van 8 stuks kost € 2,- . Dusss... volgverzoekje gedaan, getwitterd dat ik de Stichting STOPhersentumoren graag steun en heel graag kaarten wil kopen, nog wat heen en weer gemaild in een DirectMessage. De vrouw die de kaarten verkoopt, stept tegen kanker  Ik heb 5 setjes gekocht, ze stuurt ze naar me op. Ik heb een heel leuk idee, waar ik de kaarten voor ga gebruiken (-:

En nu, nu zit ik hier met een grote glimlach te schrijven. Ik word blij van me inzetten voor het goede doel. M'n pap die in 2004 overleed aan de gevolgen van longkanker, ik mis 'm nog elke dag. Jop, de ontzettend stoere Jop, die de avond voor z'n 4e verjaardag overleed aan de gevolgen van een hersentumor. Iedereen kent wel iemand die is overleden aan deze verschrikkelijke ziekte. Ik kan er heel verdrietig om zijn. Maar misschien geeft juist dat het gevoel te moeten knokken. Opgeven is geen optie. Iedereen verdient een morgen. Ooit zal kanker een chronische ziekte zijn en niet langer een ongeneeslijke! Wie helpt mij helpen?

Ennn... ben je nieuwsgierig geworden naar wat ik allemaal twitter? Volg me dan op twitter: https://twitter.com/#!/CAKESenjoy En als je ook op FaceBook actief bent, vind me dan leuk: https://www.facebook.com/pages/CAKESjoy/142260562524082

Geen opmerkingen: