Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zaterdag 6 april 2013

WIlton mal



Ik heb deze mal (mold) al een tijdje in huis. Het is een mal van het merk Wilton. Gisteravond heb ik 'm eindelijk eens uitgeprobeerd.
 
Van een cupcakesbestelling, die ik deze week moest maken, hield ik nog een aantal cupcakes over. Dus met de versieringen van fondant die ik met deze mal maakte heb ik ook nog cupcakes opgemaakt. Dit is het resultaat:
 
 


Ik maak vaker gebruik van mallen, van diverse merken. Vaak moet je de mal een beetje leren "kennen". Toch blijft soms het fondant er een beetje inplakken. Eerder smeerde ik dan een heel klein beetje Crisco in de mal. Maar een héél klein beetje, was vaak toch net een beetje te veel. Het figuurtje had vaak toch een beetje een vettige glans.
Wanneer ik fondant uitrol om een taart te bekleden, strooi ik altijd een beetje Maïzena op het werkblad. Het fondant plakt dan niet aan het werkblad. Ik heb in plaats van Crisco, een heel klein beetje Maïzena met een kwastje in de mal gedaan. Daarna het fondant in het vormpje gedrukt en het viel er daarna heel goed weer uit. Deze mal is best soepel. Ik ga het ook nog eens met een stuggere mal proberen.
 
Maïzena is maiszetmeel. Het wordt in de keuken als bindmiddel gebruikt. Het heeft nauwelijks smaak. Wanneer je het gebruikt om fondant te verwerken, beïnvloedt het dus niet de smaak van het fondant. Tijdens de verwerking kan het misschien wat vegen achterlaten, maar die verdwijnen echt vanzelf. Je kan het hooguit met een droge vinger een beetje wegpoetsen, maar als je niks doet, verdwijnt het ook.

Geen opmerkingen: