Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zondag 17 februari 2013

Appel-rozijnen cupcakes

Het was een beetje stil bij CAKES&joy. De afgelopen weken ben ik vooral thuis creatief bezig geweest met de slaapkamers van de jongens. Deze week heb ik de mixer maar weer eens voor de dag gehaald en een heerlijke appeltaart gebakken! Ik had nog een paar goudreinet over. Daarom bedacht ik om stukjes appel door het cupcakesbeslag te doen. Op de cupcakes heb ik een toef botercreme met appelsmaak gespoten.



Dit heb je nodig:
  • cupcakesbeslag,
  • 2 goudreineten (of andere zure appels),
  • 25 gram rozijnen,
  • 1 theelepel kaneel,
  • botercreme,
  • 1 theelepel smaakstof "Groene appel"
Zo maak je het:
Schil de appels en snijd ze in kleine blokjes. Voeg er de rozijnen en kaneel aan toe en meng dit door elkaar. Maak cupcakesbeslag zoals je gewend bent en roer er (als het beslag klaar is) voorzichtig het appel-rozijnenmengsel doorheen. Verdeel het over de cupcakesbakjes en zet in de oven. Normaal gesproken, als ik naturel-cupcakes bak, bak ik de cupcakes 18 minuten. Nu heb ik ze 5 minuten langer gebakken, maar wel op de zelfde temperatuur.
Maak een portie botercreme. Er is "mix voor botercreme" te koop. Hier moet je nog poedersuiker, water en boter aan toe voegen. Nadat je de botercreme hebt gemaakt, mix je er nog een theelepel smaakstof "groene appel" door.
Zet een spuitmondje op een spuitzak en vul deze met de botercreme, spuit toeven op de (afgekoelde) cupcakes.





Geen opmerkingen: