Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zondag 13 januari 2013

Eierkoeken

Wij zijn fan van 24Kitchen! Een digitale zender, waar je de hele dag kan "eten" (-;

Afgelopen week maakte Rudolph van Veen in de uitzending van Rudolph's Bakery  eierkoeken. Het zag er zo eenvoudig uit. Ik heb ze vanmorgen gemaakt.

Het is een klein recept voor 6 stuks:
  • 2 eieren
  • 100 g suiker
  • 1 citroen
  • 100 g bloem
  • 0.5 tl bakpoeder
Verder heb je nog bakpapier nodig en een bakplaat.
 
En zo maak je ze:
Verwarm de oven voor op 180 ÂșC. Klop de eieren met de suiker tot een dik mengsel. Rasp de helft van de citroenschil en spatel samen met de bloem, bakpoeder en een snufje zout door de eiermassa. Zorg ervoor dat je niet te lang spatel anders gaat alle lucht uit het beslag. Verdeel 6 hoopjes beslag over een met bakpapier beklede bakplaat. Zorg ervoor dat het beslag goed uit elkaar ligt want de eierkoeken drijven uit. Bak de eierkoeken in de oven in circa 10 minuten goudbruin en gaar. Als de eierenkoeken te lang bakken worden ze droog.


 
Ik heb iets kleinere eierkoeken gebakken en had er uiteindelijk acht. De streepjes die je ziet zijn van het rooster waarop ik ze heb laten afkoelen. Mijn versies zijn iets lichter dan die van Rudolph. Omdat het de eerste keer was, durfde ik ze niet veel langer dan de aangegeven 10 minuten te bakken. Al smaakten ze heerlijk, de volgende keer bak ik ze iets langer. En dan met rozijntjes... nee, met stukjes chocolade... of nee, met schuddebuikjes door het beslag (-;


 
PS: vanavond eten we deze lasagne , ook van 24Kitchen :-D


Geen opmerkingen: