Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zondag 2 december 2012

Stapeltaart!

Ik werk ook nog twee dagen als administratief medewerker. Op 1 december 2012 was ik 12,5 jaar in dienst. Vorige maand hebben ik dat gezellig gevierd met de collega's, samen met nog twee collega's. Met z'n drieën waren we 50 jaar in dienst (-;

Afgelopen vrijdag hebben we het nog een klein beetje gevierd, met een versierd bureau, een mooie bos bloemen en uiteraard... taart!


Een stapeltaartje! Voor de onderste laag, heb ik cake gebakken met Cafenoir-mix in een bloemvorm. Deze heb ik gevuld met botercreme en abrikozenjam en afgesmeerd met botercreme. Ik heb 'm bekleed met paarse fondant en versierd met gekleurde stippen en een oranje rand. Voor de bovenste laag heb ik biscuit gebakken in een vorm van 10 cm doorsnede. Deze heb ik gevuld met aardbeienbotercreme en aardbeienjam en afgesmeerd met dezelfde botercreme. Ik heb 'm bekleed met oranje fondant en versierd met bloemen en een gele rand.

Wil je ook eens een stapeltaart maken? Dan heb ik wat tips:
  • Zet het bovenste taartje op een dubbel taartkarton. Leg de kartonnetjes met de onderkant tegen elkaar, nadat je er een likje botercreme op hebt gesmeerd. Dan blijven ze goed aan elkaar plakken. Op deze manier heb je aan allebei de kanten de goede kant van het karton.
  • De onderste laag moet je "stutten", om te voorkomen dat de bovenste laag erdoor heen zakt. Daarvoor kan je rietjes op maat knippen en die er in steken. Ik gebruik altijd chocolade-stokjes. Die hoef je er, in tegenstelling tot rietjes, niet na het snijden weer uit te peuteren, maar kan je lekker mee opeten. Chocolade-stokjes verkopen ze vaak bij Lidl of Aldi.
  • Bekleed eerst beide taarten, stut de onderste en zet de bovenste er boven op. Versier dan beide lagen. Dan weet je hoe je uitkomt en verdwijnen je versieringen niet onder de bovenste laag.




Geen opmerkingen: