Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 29 oktober 2012

Cakepops

 
Inmiddels ben ik in het bezit van een cakepop-maker. Een heel handig appraatje voor het maken van cakepops (cake op een stokje).


Eerder maakte ik al een keer Oreo-pops met de hand. Maar dat was toch een hoop gedoe. Met het maken van de bestellingen afgelopen week, hield ik wat cupcakebeslag over. Kon ik meteen testen :-D

 
Het apparaat bakt alleen aan de onderkant. Zodra het apparaat op temperatuur is (het groene lampje gaat aan) vul je de onderste helft van het apparaat met cakebeslag, dan doe je 'm dicht en wacht je 2 minuten. Met behulp van het meegeleverde vorkje, keer je de balletjes om. Zo blijven ze mooi rond en bakken ze aan alle kanten. Het apparaat wordt héél heet en je moet er even handig in worden, in het omdraaien. Dan nog een keer sluiten voor 3 minuten en klaar! Superhandig! En de balletjes waren allemaal mooi van vorm en kleur en gaar. Het apparaat is echt een aanrader!!!
 


Ik had nog ongeveer het beslag over om 6 cupcakes te bakken. Daarmee kon ik 24 bolletjes bakken.

 
Nadat ik de bolletjes goed af had laten koelen, ben ik gaan versieren. Daarvoor heb ik choco-melts au-bain marie gesmolten. Eerst het lollystokje in de gesmolten chocolade gedoopt en daarna het cakebolletje. Ik had nog leuke "herfst-sprinkels" staan, daar heb ik het mee afgemaakt.


 
 
Behalve choco-melts, heb je ook candy-melts. Dat smaakt een beetje naar het laagje op een glacé koek. Op de foto zien jullie dat ik de chocolade in een aardewerk bakje had gesmolten. Om de candy-melts te smelten was dat iets te dik. De melts werden namelijk een papje, niet echt vloeibaar. Door er een beetje Crisco aan toe te voegen, werd het wel vloeibaar. De volgende keer gebruik is dus maar een schaaltje met een wat dunnere wand.
 

 
 
Het was leuk om dit alles uit te proberen. Ik moet nog wel een beetje oefenen met versieren, maar al doende leer je, toch?
En niet onbelangrijk... ze smaakten héérlijk!




Geen opmerkingen: