Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zaterdag 27 oktober 2012

Cupcakes!

Deze week heb ik drie cupcakesbestellingen afgeleverd!

Voor de eerste bestelling was de vraag of ik "iets met de Amerikaanse vlag" kon maken. Uiteraard! Omdat het een bestelling voor 12 cupcakes was, heb ik met behulp van de cupcakes de vlag gemaakt.

 
Ik heb eerst blauwe fondant uitgerold en daarna witte fondant. Uit de witte heb ik de sterren uitgestoken en die op de blauwe geplakt. Daarna heb ik vier cirkels uitgestoken. Vervolgens heb ik rode en witte fondant uitgerold en daar banen van uitgestoken en deze op een stukje uitgerolde witte fondant tegen elkaar aan gelegd. Ook daar heb ik weer cirkels uitgestoken.
Het zijn naturel cupcakes gebakken in rood-wit-blauw bakpapiertje en gevuld met jam.
 
De tweede bestelling was voor een vriendinnenuitje. In eerste instantie zouden ze naar zee gaan. Maar op het laatste werd het een andere plek. Ik heb toch de cupcakes in "zee"- thema gemaakt.
 
 
 
Met behulp van een "schelpen"mold heb ik van wit, bruin en oranje fondant schelpjes en zeesterren gemaakt. Deze mold gebruikte ik een tijdje terug ook, voor een bestelling in "piraat" thema. Zo zie je dat je door gebruik van andere kleuren een heel ander resultaat krijgt.
Het zijn naturel cupcakes, gebakken in een blauw/wit bakpapiertje. Ze zijn gevuld met jam.
 
Voor de 3e bestelling heb ik zelf een thema bedacht: Herfst.
 
 
 
Ik heb egeltjes gemaakt. Daarvoor heb ik een beetje witte fondant door een stukje bruine fondant gekneed. Daaruit heb ik twee cirkels gestoken. Uit bruine fondant heb ik ook een aantal cirkels gestoken. Op één derde van de cirkel heb ik opnieuw de cirkel-uitsteker gezet. Zo krijg je een soort boogje. Uit het boogje heb ik aan de bovenkant driehoekjes gestoken. Zo krijg je een randje met stekels. Om het af te maken een bolletje als neusje van de bruine fondant en twee bolletjes als oogjes van donkerbruine fondant.
Voor de pompoenen heb ik een uitsteker met stempel gebruikt. Heel voorzichtig heb ik met de punt van een schilmesje de ogen en de mond eruit gesneden. Daarna heb ik er een stukje gele fondant achter geplakt. Voor het steeltje van de pompoen heb ik een klein beetje groene fondant in de stempel gedrukt. Zo krijg je een stokje met de contouren.
Voor de herfstbladeren heb ik een uitsteker gebruikt. Met een stokje heb ik de nerfjes erin gemaakt. Ook voor de eikel heb ik een uitsteker gebruikt. Eerst uit bruine fondant uitgestoken en daarna uit donkerbruine fondant. Van dat stukje heb ik een hoedje gesneden.
Voor deze bestelling heb ik verschillende bakpapiertjes gebruikt, effen zwart, effen rood en met een pompoen-printje. Het zijn naturel cupcakes gevuld met jam.
 
Drie hele uiteenlopende thema's, maar weer zo leuk om te maken!

 




Geen opmerkingen: