Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

vrijdag 23 maart 2012

Taart voor de Abraham van het Veni Vidi Fietsie-team

Nadat één van de teamleden al vier doosjes VeniVidiFietsie-cupcakes had besteld, bestelde zij nu ook een taart voor haar jarige man. In het weekend dat zij naar de Ardennen gaan voor een trainingsweekend, wordt hij 50 jaar. Als jullie dit lezen, is dat trainingsweekend al bijna achter de rug (-:

Ze wilde graag een taart ïn de kleuren en met het Veni Vidi Fietsie logo en iets van "50" of "Abraham. Marijke van Kikakeekies, heeft het logo voor mij op een frosty-sheet geprint. De ronde taart heb ik gevuld met kersenvlaaivulling en kersenbotercreme. Daarmee heb ik de taart ook afgesmeerd. De taart heb ik bekleed met oranje fondant. Bovenop de taart de print met het logo. Daarop een"rozet" met 50. De rand van de print heb ik mooi afgewerkt met een oranjerand. De onderkant heb ik afgewerkt met een strakke oranje band van fondant en bolletjes in de kleuren rood, wit en blauw (ook van fondant).


Met het ophalen van deze taart eindigde een "drukke" taartweek. Die middag waren de Nijntje taartjes opgehaald. Dit was de eerste keer dat ik twee bestellingen, waarvan één grotere, in één week had. Sterker nog ze werden op dezelfde dag opgehaald. Ik was (ruim) op tijd begonnen met het inkopen van alle (extra) benodigheden. Ik was dan ook erg blij, dat Marijke er voor zorgde dat ik binnen 2 dagen de print thuis had :-D En ik had een plannertje gemaakt. Ik had het allemaal goed ingeschat, alles was op tijd klaar. Normaal gesproken maak ik de versiersel op de taart, na het bekleden van de taart. Nu had ik er voor gekozen om alle versiersels al een paar dagen van te voren te maken. Als je die op een vetvrij papiertje legt in een afgesloten trommel, blijven ze namelijk gewoon goed en worden ze niet echt hard. Fondant hard iets uit als je het aan de buitenlucht laat drogen. De biscuits had ik al een paar dagen van te voren gebakken en in de vriezer gedaan. Dat verwerkt ook nog eens veel fijner dan verse biscuits. Die kruimelen nogal.
Zelf was ik erg tevreden over de taarten (en cupcakes) en ik kreeg bij ophalen zulke leuke en enthousiaste reacties. Ik moest vandaag even wennen dat ik niet echt meer iets te doen had, maar tegelijk was het ook wel "fijn" dat ik even niks hoefde (-;
Voor de komende week staan er weer 4 doosjes VeniVidiFietsie-cupcakes op de planning. Ik hoef dus niet bang te zijn, dat ik me zal gaan vervelen(-;

En voor de oplettende blogvolger (-: Zoals bij elke taart- en cupcake-bestelling gaat 10% van de rekening naar Taartjes voor Jop, Stichting STOPhersentumoren, ookal was de bestelling van de Abrahamtaart door en voor een Veni Vidi Fietsie-teamlid (-; Op dit moment zit er al € 60,75 in de spaarpot.

Geen opmerkingen: