Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 26 september 2011

Weer iemand besmet met het taartjesvirus!

Als ik een taartje of cupcakes maak, dan zet ik daar bijna altijd een foto van op Hyves . Het lollige van Hyves is dat ik daar een gezellig clubje mensen heb. Sommige ervan zie ik (bijna) dagelijks, anderen "spreek" ik alleen maar via Hyves. Ik krijg geregeld leuke reacties op m'n creaties. En zo ook de vraag: geef jij ook workshops? Echt officieel dus niet, maar ik kan het wel overbrengen. Volgens mij gaat me dat wel goed af, want ik heb al een aantal dames besmet met het taartjesvirus.

Afgelopen week ben ik bij Ilona geweest. Zij wilde ook wel eens leren hoe je zo'n taart maakt én haar jongste zoon was bijna jarig. Dus 2 vliegen in 1 klap.
Ik had thuis alvast een ronde biscuit gebakken van 20 cm en botercreme gemaakt. Haar zoontje wilde een taart in voetbalthema.
Ilona heeft eerst de taart gevuld met jam en botercreme en de taart daarna afgesmeerd met botercreme. We hebben de afgesmeerde taart even in de koelkast gezet. Ondertussen witte fondant groen gekleurd. Daarmee de taart bekleed. Nog even samen goed nagedacht over het kleurgebruik voor de decoraties. Ilona koos voor oranje, blauw en wit. De kleuren van het Nederlands Elftal. Dit is 'm:



Ilona was een snelle leerling! En inderdaad, vanaf die avond ook besmet (-: Had ik wel een klein beetje verwacht, ik wist namelijk al dat ze creatief was.


Gisteravond kreeg ik een leuke sms en krabbel en hele mooie foto's. Dus voor mij ook 2 vliegen in 1 klap (-; Want ik heb nu hele goede en duidelijke foto's van de meeste stapjes. Binnenkort zal ik daarmee een "how-to" plaatsen.


En nog een foto van de taart, mét kaarsjes:



Bakvriendinnetje Jolanda heeft inmiddels een nieuw blog. Neem daar ook maar eens een kijkje: Keekies. Binnenkort gaan we met z'n tweetjes naar een taartjes-beurs, ik heb er nu al zin in!!!



Geen opmerkingen: