Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 15 augustus 2011

Smurfenkoekjes gesmurfd

De laatste week van de schoolvakantie is aangebroken. De oudste zei van het weekend: mama zullen we weer eens samen cakejes bakken? Leuk idee, reageerde ik (-: Of zullen we eens een keertje koekjes bakken. Vorige week had ik bij de AH een doosje smurfenuitstekers gekocht. Kon ik die meteen testen.




Dus koekjesdeeg gemaakt, ieder een rollertje en aan de slag!




Ik heb (nog) niet zo heel ervaring met uitsteken in koekjesdeeg. Niet alle exemplaren waren een succes. Azraƫl brak steeds af, bij z'n nekje als we 'm op wilde tillen om op de bakplaat te leggen. Zo ook met een smurf. Uiteindelijk hadden we wel een heleboel mooie Gargamels, Grote Smurfen, Smurfinen en Smurfenhuisjes.




Misschien zijn die andere twee wel goed te gebruiken met fondant. Dat ga ik dus nog maar eens uitproberen.

En zo kwamen ze na een kwartierje uit de oven


En lekker zijn ze, mmm. De oudste ging vanavond naar opa en oma. Hij blijft daar een nachtje logeren. Opa en oma moesten uiteraard meteen de koekjes proeven.







Geen opmerkingen: