Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

woensdag 24 augustus 2011

Test, 1,2,3

Inmiddels ben ik de eigenaar van een keukenmachine. Die had ik wel nodig. Biscuitbeslag, cupcakebeslag, botercreme, alles mixte ik met een electrische handmixer. Tijd voor professioneler gereedschap (-:


Ik wilde wel eens Oreo-pops proberen. Een variant op cake-pops. Cake-pops maak je van restje biscuit, die verkruimel je, daar maak je deegballetjes van en die rol je door de chocolade. In plaats van biscuit dus Oreo, verder heb ik roomkaas gebruikt.




Dus aan de slag met de nieuwe keukenmachine om de Oreo koekjes te verkruimelen.



Daarna de roomkaas met de Oreo koekkruimels gemengd.



Dat heb ik een half uurtje in de vriezer gezet. Daarna mijn handen met koud water gewassen en er balletjes van gedraaid. Dat was een hele klus... Omdat ik een hekel heb aan vieze handen... Dat zit bij ons in de familie (-; Maar ook omdat het deeg op een gegeven moment gaat plakken, ik heb het toen weer even terug gezet in de koelkast en mijn handen nog een keer met koud water gewassen. Wat ik ook moeilijk vond is de balletjes allemaal even groot te maken.


De balletjes heb ik teruggezet in de koelkast en ondertussen heb ik een reep pure chocolade gesmolten.
En heb ik schaaltjes gevuld met versiering.


Dacht ik het ergste "geviezerik" al wel gehad te hebben, het rollen door de chocolade en de versiering viel ook nog niet mee. Achteraf denk ik dat de gesmolten chocolade misschien toch nog iets té heet was. Ook waren een aantal balletjes toch te plakkerig. Ook bedacht ik me pas toen ik met 2-stokjes-met-een-Oreo-balletje-gedoopt-in-gesmolten-chocolade in mijn handen stond waar ik ze op zou leggen. Het eerste wat ik kon pakken, was een bordje. Geen succes, natuurlijk... Een echte mooie foto heb ik er daarom niet van kunnen maken.



De chocolade is nu gestold op het bordje en ze gaan er echt niet makkelijk van af...
De echte mislukkelingen heb ik al opgesnoept (-; Dus ik ga zo maar eens een kopje koffie zetten en dat gaan we de rest nog lekker opsnoepen. Snel maar eens een nieuwe poging wagen. Iemand nog handige tips?


Geen opmerkingen: