Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

dinsdag 28 juni 2011

Taart met cupcake

Afgelopen vrijdag kreeg ik de vraag of ik voor vandaag een taartje kon maken. Meteen ook de vraag of ik voor woensdag ook nog cupcakes kon maken?
Het taartje was voor 6 personen en daarvoor kreeg ik de vrije hand. Voor de cupcakes gold het hetzelfde. Over de cupcakes maak ik morgen een blog. Die moet ik morgenochtend nog afleveren (-:

Terug naar het taartje, Voor 6 personen dus. Een kapsel van 15 cm is dan voldoende. Ik heb de botercreme een aardbeiensmaakje gegeven. Het biscuit heb ik gevuld met een dun laag aardbeien-botercreme met daarop een dikke laag aardbeienjam en met nog een dikke laag aardbeienbotercreme.
Ook voor het afsmeren heb ik de aardbeienbotercreme gebruikt. Vervolgens heb ik de biscuit bekleed met licht-paarse fondant. Daarvoor heb ik witte fondant op kleur gemaakt met violet-kleurstof.
Een tijdje geleden kwam ik op internet een hele leuke uitsteker tegen, in de vorm van een cupcake. De uitsteker is net iets te groot voor op een cupcake. Kon ik 'm mooi nu toch uitproberen.
Ik heb één keer de cupcake in licht-bruine fondant uitgestoken en één keer in donkerbruine fondant. De laatste smaakt heerlijk naar chocolade! Van de donkerbruine versie heb ik alleen de "topping" gebruikt. Dat gaf wel een grappig effect. Ik heb de cupcake eerst op een witte cirkel geplakt  (met een beetje water) en daarna op de taart. Om het mooi af te werken heb ik er een witte "parelrand" omheen gelegd. Daarna nog met donkerbruin een mooie sierrand gemaakt. En die ook nog afgewerkt met een witte "parelrand".





Geen opmerkingen: