Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

donderdag 23 juni 2011

Cupcakes... maar (weer) niet om op te eten...

Inmiddels verkopen ze een heleboel taartbak en versierspulletjes bij de snoepwinkel. Om de klanten een beetje inspiratie op te laten doen, staat al een tijdje mijn dummy-taart te pronken in de vitrine. Dus nu kwam de vraag om ook cupcakes-dummy's te maken.
Het kostte me wel wat moeite om aan "cupcake-dummy's" te komen. Uiteindelijk vond ik bij Pipoos piepschuim-balletjes. In allerlei maten. Ook met een doorsnede van 6 cm. En laat dan nou net de doorsnede zijn van een cupcake (-:


Thuis heb ik ze met een broodmes, voorzichtig over de helft gesneden. Ze passen mooi in de bakingcups zoals jullie zien.


Daarna ben ik ze gaan versieren. Ik heb er acht gemaakt.
Voor de ene helft heb ik de kleuren bruin, rood, roze en wit gebruikt. Ik heb 2 taartjes gemaakt en 2 ijsjes.




Ik kan absoluut niet boetseren... Maar toch een taartje gemaakt! Hiervoor was boetseren echt niet nodig (-;. Met een ronde uitsteker, heb ik bruine, rode en witte cirkels uitgestoken. Die heb ik op elkaar geplakt. Daarvoor gebruik ik een klein beetje water. Daarna heb ik het stapeltje met een stukje bruine fondant bekleed. Alsof je een kapsel bekleed (niet afsmeren met botercreme hoor, deze versie
(-; ). Uit witte fondant een "golfende" cirkel gesneden en die eroverheen geplakt. Van een klein stukje rode fondant, kleine kersjes gemaakt.
Dit ideetje heb ik wel van een oud-collegaatje geinspipikt. Voetje, bedankt!
Het ijsje heb ik met een uitsteker gemaakt en dan steeds iets minder van het ijsje uitgestoken. Zo "bouw" je het ijsje op. De kleur van het hoorntje heb ik gemaakt door een stukje witte fondant te mengen met bruine fondant.
Wisten jullie trouwens dat de bruine fondant naar chocolade smaakt? Mmm!

Voor de andere helft, heb ik de kleuren groen en wit gebruikt.



De strik heb ik met behulp van een uitsteker gemaakt. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan
(-:. De andere heb ik lekker simpel gehouden.
Deze week heb ik ze weggebracht naar de snoepwinkel. Ze staan nu dus, net als de dummytaart, te pronken.

Deze tijd van het jaar, hebben wij een heleboel feestjes. Dus dat wordt weer flink taarten. Ik hoop dat ik ook nog de tijd vind, om ze te bloggen. Maar anders moeten jullie ze maar even tegoed houden...



Geen opmerkingen: