Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zaterdag 11 juni 2011

Het was even stil, maar hier ben ik weer!

De afgelopen weken heb ik twee avonden een workshop gegeven.



De eerste was voor zes personen, vijf dames en één heer. De medewerkers van de snoepwinkel. Het was ook meteen mijn vuurdoop voor wat betreft workshops geven. Hier thuis had ik natuurlijk al regelmatig met vriendinnetjes samen een taart gemaakt. Om het zes personen tegelijk te leren, daar heb ik niet te de ruimte voor. Daarom ben ik naar de winkel toe gegaan. De dagen ervoor ben ik druk bezig geweest met het bakken van biscuits. Er past steeds maar één bakvorm (van 20 cm) in mijn oven. Ook kan ik niet meer beslag tegelijk maken dan voor één taart tegelijk. Ik doe alles nog steeds met een handmixer. Dus het was een heel werk om zes biscuits te bakken. Toen ik daarmee klaar was nog een aantal porties botercreme gemaakt. De mixer heeft dus behoorlijk wat overuren gedraaid (-:

Zes personen is wel veel. Soms kwam ik oren en ogen tekort. Toch was de avond geslaagd! Iedereen was enthousiast en ging tevreden met een mooie taart naar huis!
Dit zijn ze:










De tweede avond was met vier dames. Ook weer op locatie. Ik was inmiddels getraind in het maken van biscuits en botercreme. En het waren er natuurlijk twee minder (-;
Vier personen vond ik wat beter te doen. Ik vond zelf dat ik iedereen dan net wat meer aandacht kon geven. Het was wederom een zeer geslaagde avond. Weer vier tevreden dames met elk een mooie taart.
Dit zijn de taarten van de tweede avond:






Ik kijk met veel plezier terug op allebei de avonden. Ik vond het heel leuk om te doen. Zelf heb ik heel veel plezier in deze hobby en het is echt ontzettend leuk om dat op anderen over te brengen.
Dus... wil je ook eens een keer in je eigen keuken samen met een vriendin een leuke taart maken? Laat het me weten, op cakesenjoy@live.nl.



Nu maar weer eens tijd inplannen voor de volgende projecten, cupcakes-dummys, cakepops en pushcakes. Komende week ga ik naar bakvriendinnetje Jolanda, gezellig zelf een workshop volgen.

Tot snel weer!

Geen opmerkingen: