Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 16 mei 2011

How to: taartje vullen, bekleden en versieren


Ik dacht, misschien vinden jullie het leuk om eens mee te kijken, hoe je zo'n taartje maakt.

Allereerst maak je het beslag om een kapsel te maken. Ik gebruik altijd de mix voor biscuit van FunCakes. Heel makkelijk, kan niet misgaan! Zo ziet het eruit als je het volgens de gebruiksaanwijzing hebt bereid


Dat het maken van deze taarten en het versieren van cupcakes een echte hype is, blijkt wel. Zelfs Jamin verkoopt tegenwoordig de spulletjes. Ik was daar laatst een beetje aan het snuffelen. Er stond een doosje met daarin een bakvorm. Toen ik het beter bekeek zaten er 4 kleine bakvormpjes in van elke 10 cm doorsnede. In het midden van elk vormpje zat een uitsparing. Die wilde ik hebben!

De vormpjes goed ingevet met bakspray en gevuld met het beslag


En zo zien ze eruit, als ze gebakken uit de vormpjes komen. Met op de achtergrond de lege vormpjes (-:


De volgende dag heb ik 2 kapseltje gepakt. De andere 2 had ik, toen ze afgekoeld waren in de vriezer gelegd. Voor een andere keer. Ik had nog een restje banketbakkersroom. Die is trouwens ook heel makkelijk te maken met de mix voor banketbakkersroom van FunCakes. Daar heb ik de 2 "holtes" meegevuld. Nog een paar aardbeitjes in kleine stukjes gesneden. En deze in 1 kapseltje in de banketbakkersroom gelegd.



En toen huup, huup, barbatruc (-; De rechtse op de linkse. Wel een beetje botercreme ertussen. Voor de stevigheid!



Voor het maken van botercreme gebruik ik ook de mix van FunCakes. Deze keer had ik de botercreme op smaak gemaakt met smaakstof voor aardbei. Het taartje daarna afgesmeerd met de aardbeienbotercreme



Ik wilde er een beetje een sjiek taartje van maken. Dus ik heb er voor gekozen om met witte fondant te bekleden. Dat was nog best een moeilijk klusje. Het taartje was qua doorsnede niet zo groot maar in verhouding wel hoog. Echt heel strak bekleden lukte niet. Geprobeerd of het misschien beter werd met een 2e laag. Dat hielp! Het werd toch nog een mooi strak taartje.



Met een uitsteker, een mooie rose tulp bovenop. En aan de zijkant kleine rose en grijze margrietjes. Ook uitgestoken met een uitsteker. Met een stempel nog een mooie sierrand gemaakt in grijze fondant. En klaar was... Nicole (-;

Zo zag het taartje er van binnen uit






Geen opmerkingen: