Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zondag 28 september 2014

Rugbytaart

Het was ergens eind april, denk ik, toen ik de vraag kreeg of ik 2 taarten kon maken. De eerste taart was voor eind juni, voor het verjaardagsfeestje van moeder en dochter. De tweede voor de zoon voor eind september.

De bestelling van juni werd uiteindelijk een taart én cupcakes. Ik zal even jullie geheugen opfrissen, klik hier.

Voor de zoon was de wens een rugbytaart. Een superleuke uitdaging. De opdrachten tot nu toe waren vooral rond en vierkant van vorm. Meteen dus maar eens op zoek naar een bakvorm in de vorm van een halve rugbybal. Ik kwam erachter dat die dus niet in Nederland te krijgen waren. Tegelijk vroeg ik me af, of ik nog vaker zo'n vorm nodig zou hebben. Dus maar eens wat lijntjes uitgegooid, in m'n taarten-netwerk :-) De Wonder-Mold bleek de meest geschikte oplossing. Deze wordt gebruikt voor de zogenaamde barbietaarten.

Hieronder zien jullie hoe je stap voor stap van een conische vorm naar een rugbybal gaat:


Ik heb het biscuit door midden gesneden en met de snijvlakken op de drum neergelegd.


Gevuld met aardbeienvlaaivulling en botercreme en daarna afgesmeerd met botercreme.

Bekleed met bruine rolfondant

En de details erop gemaakt

Daarna heb ik de rugbybal nog verder gedecoreerd:




Robin gefeliciteerd met je 13e verjaardag, veel plezier vandaag!



Geen opmerkingen: