Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

zaterdag 23 juni 2012

C H O C O L A D E

Deze week heb ik in verschillende bakblikken chocoladebiscuit gebakken. Ook in een "gewone" ronde, wel een kleinere, 10 cm doorsnede. Daar heb ik deze chocoladebom van gemaakt.



Van voor af aan (-:
Chocoladebiscuit gevuld met een laagje kersenjam en een laagje kersenbotercreme. Met deze botercreme heb ik het taartje ook afgesmeerd. Dat hoeft in dit geval niet netjes en glad zoals wanneer je de taart bekleed met fondant (of marsepein). Je kan er ook gerust een wat dikkere laag opsmeren.
Dan zet je er kitkat-repen tegen aan. Je knakt ze eerst per stuk los en dan duw je ze zachtjes tegen het taartje. Ik kwam precies uit met 5 pakjes van 4 reepjes. En dan om het afmaken strooi je nog MenM's in het midden. Ik heb de "paarse" gebruikt (Intense 65% cacao).



De foto kan een vertekend beeld geven, het taartje is niet zo heel groot. 10 cm doorsnede... Maar wel boordevol... C H O C O L A D E  (-;



Geen opmerkingen: