Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 5 december 2011

Wie zoet is...

... krijgt lekkers!





Gistermiddag hadden we een sinterklaasfeestje met de family. Ik wilde eens wat anders doen dan een taartje en/of cupcakes. Kennen jullie het fenomeen snoeptafel of dessert table? Neem dan hier maar eens een kijkje. Geheel in sinterklaasstijl werd het een Wie zoet is, krijgt lekkers-snoeptafel.



De jute zak is een taartje. Ik heb biscuit gebakken in een ronde vorm van 10 cm en in een bolletje van 12 cm. Ik heb 'm gevuld met speculaasbotercreme, aardbeienjam en speculoos en afgesmeerd met de speculaasbotercreme. Daarna eerste bekleed met een dun laagje witte fondant en vervolgens met bruine fondant. Van dezelfde bruine kleur fondant heb ik nog een rand gemaakt. Met een beetje witte fondant heb ik daarna het bruine fondant iets lichter gemaakt en daar heb ik nog een touwtje en een lapje van gemaakt. Om het af te maken heb ik 'm "gevuld" met strooigoed.



Aan het cupcakebeslag heb ik een beetje speculaaskruiden toegevoegd en ze afgesmeerd met speculaasbotercreme. Daarna ben ik gaan versieren. Met fondant, eetbare printjes en suikersnoepjes.



Verder had ik leuke sinterklaasbakjes gekocht bij de HEMA. Die heb ik gevuld met pepernoten, schuimpjes, marsepein, taaitaai, gevulde speculaas, amandelstaafjes, chocolaatjes en mandarijnen. Bij de Blokker had ik een mooie strooigoed-pot gekocht.



Op maandag werk ik nooit. Dus ik had voor vrijdag maar afgesproken met de bakpiet. Zodat ik m'n collegaatjes lekker kon verwennen met cupcakes. Ze waren er blij mee!


Fijne pakjesavond allemaal!





Geen opmerkingen: