Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

dinsdag 5 juli 2011

Eerste kinderfeestje

De oudste wordt vijf jaar in de zomervakantie. Daarom vóórdat de vakantie begint zijn kinderfeestje. Hij wilde een piratenfeestje én hij wilde graag cakejes versieren. Dat laatste... hoe leuk is dat (-: Ik heb 'm niks opgedrongen hoor, hij kwam er echt helemaal zelf mee. Heel even dacht k, zou dat te doen zijn met zes kleuters (tussen de 4 en 5 jaar)? Maar ik dacht geef het een kans. Een aantal bekenden hadden al eens gezegd, kan je ook kinderfeestjes gaan doen nu, met deze leuke hobby. Had ik het in ieder geval alvast een keertje gedaan. Dus zowel voor mij als de jarige... eerste kinderfeestje!


Ik besloot het wel redelijk simpel te houden. Niet teveel spulletjes en ook niet te ingewikkeld, met fondant (uitrollen) en uitstekers. Ik heb botercreme in drie kleuren gemaakt. Gewone simpele Piet Piraat hagelslag (met schatkistjes) en discodip. Verder nog leuke prikkers (met dank aan m'n zusje, die heeft ze in elkaar gezet), piratenringen en piratenzwaardjes.
Ik had elk kindje vier cakejes gegeven. Eén kindje, begon meteen te eten. En het was niet dat ze nog niks hadden gehad, hoor. En een ander kindje ging als een speer versieren en begon er toen ook maar aan. Maar er was er ook een, die bleef dat ene cakeje maar versieren. Echt zo leuk om te zien! Uiteindelijk ging aan het eind van het feestje toch elk kindje met 3 (of 2) cakejes in een mooi doosje naar huis.


Als ik het nog eens doe, dan met kinderen die zes jaar of ouder zijn. En ik denk dan met dezelfde (soort) spulletjes om te versieren. Met kinderen van een paar jaar ouder, voeg ik er (zelf uitgestoken) fondant-versiersels aan toe. En met kinderen van weer wat ouder, kan ik ze wel zelf de versiersels uit laten steken. Denk ik..





Geen opmerkingen: