Welkom @CAKES&joy!

CAKES&joy, cupcakes, taarten en nog veel meer!
Heb je iets te vieren en ben je op zoek naar een taart en/of cupcakes op maat? Dan ben je bij CAKES&joy aan het juiste adres.

Met Taartjes voor Jop steunen wij de stichting STOPhersentumoren. Van elke bestelling en workshop gaat jaarlijks een bedrag naar deze stichting. Regelmatig steunen wij ook andere goede doelen, zoals Alpe d’HuZes en 3FM Serious Request.

maandag 18 juli 2011

CAKES&joy goes... international!



CAKES&joy goes... international! Klinkt stoer hé?

Mijn zusje heeft een vriendinnetje, zij woont in Denemarken. Zij is een lang weekend hier in Nederland, bij mijn zusje. Gistermiddag zijn ze bij ons geweest. Het vriendinnetje is kok en had op internet de foto's van mijn taartjes en cupcakes gezien. En zei: dat wil ik ook!


We zijn begonnen met een kopje thee met een cupcake (uiteraard). Ik had naturel cupcakes gebakken, ze gevuld met aardbeienjam en afgesmeerd met aardbeienbotercreme, Met fondant had ik onze nationale drie-kleur gemaakt en uit oranje fondant de letters W E L K O M.



Daarna ging ze zelf aan de slag. Ik had een biscuit gebakken van 15 cm. Dan konden ze de taart samen nog opsnoepen de komende dagen. Ze heeft de taart gevuld met tropische vlaaifruitvulling en ananasbotercreme. De laatste heeft ze ook gebruikt om de taart mee af te smeren. Daarna witte rolfondant baby-bleu gekleurd en daarmee de taart bekleed. Ze heeft er een gezellig zonnig-zomer-bloemen-taartje van gemaakt.  




Ik merkte dat ik wel even om moest schakelen, in het Engels praten. Gelukkig is m'n zusje er iets beter in. En je merkte wel dat ze kok is. Ze durfde gewoon te proberen, zeg maar. Het was zo leuk om te zien hoe trots ze was. Ze wilde graag thuis in Denemarken ook eens zo'n taart maken. Dus ik ga er van de week even voor zitten en haar alle recepten en benodigdheden e-mailen.


Verder... ben ik bezig met een soort van "projectje". Weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Vanavond ga ik daar over brainstormen. Daarover later meer.
Ook heb ik weer de vraag gekregen om een bestelling te maken voor een jarige. Daar ga ik morgen over brainstormen.
En dan komen de verjaardagen en het feestje van de jongens eraan... Dus... ik ben weer lekker aan het taarten (-:



Geen opmerkingen: